Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Κάθε μέρα παντού.... συνέντευξη 4/9/2014

maratos_pressΤης
ΤΟΥΛΑΣ ΚΕΚΑΤΟΥ

Τάσος Μαράτος μεταπτυχιακός εκπαιδευτικός Κέντρου Μαθησιακής Στήριξης

Πέντε υποτροφίες για σχολική καθημερινή προετοιμασία

Ο Τάσος Μαράτος είναι ιδιοκτήτης του Κέντρου Μαθησιακής Στήριξης «Αριστεύειν» που άρχισε να λειτουργεί στο Βόλο πριν από ένα χρόνο. Ο ίδιος είναι «φορτωμένος» με αρκετά πτυχία σπουδών γύρω από την εκπαίδευση και την αποδοτικότερη οργάνωσή της. Μεγάλωσε με γονείς εκπαιδευτικούς και το όλο περιβάλλον της ζωής του έχει άμεση αναφορά στην εκπαίδευση και τη γνώση. Είναι 30 ετών και έχει γνωρίσει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Πριν από ένα χρόνο δραστηριοποιήθηκε επαγγελματικά με το κέντρο μαθησιακής στήριξης για παιδιά και των τριών εκπαιδευτικών βαθμίδων. Αν και περίοδος οικονομικής κρίσης, ο Τάσος Μαράτος τόλμησε και όπως τονίζει «η κρίση μπορεί να αποδεικνύεται ευκαιρία για πολλούς». Η προετοιμασία του μαθητή για την επόμενη σχολική ημέρα κοστίζει στο εκπαιδευτικό κέντρο του κ. Μαράτου 2,5 ευρώ ανά ώρα.
«Με λιγότερα χρήματα – σε σύγκριση με την περίοδο προ οικονομικής κρίσης- προσφέρεται ένα υψηλό επίπεδο σπουδών και γνώσης. Άλλωστε οι συνεργάτες μου στο Κέντρο είναι μεταπτυχιακοί φοιτητές ή υποψήφιοι διδάκτορες. Οι μέθοδοι μάθησης και πλήρους προετοιμασίας για την επόμενη μέρα που εφαρμόζουμε είναι σύγχρονοι, αποδοτικοί και ευχάριστοι για τον μαθητή» τονίζει ο κ. Μαράτος.
Στο Κέντρο «Αριστεύειν» γίνεται καθημερινή προετοιμασία μαθητών δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου στα μαθήματα του σχολείου και στην αγγλική γλώσσα.
Για την δεύτερη χρονιά λειτουργίας του Κέντρου Μαθησιακής Στήριξης ο κ. Μαράτος ανακοινώνει πέντε υποτροφίες μαθητών Α’ και Β’ τάξης Λυκείου σε συνεργασία με το τοπικό παράρτημα του Ρόταρυ. Στην ουσία πρόκειται για ένα κοινωνικό φροντιστήριο για παιδιά που οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα και δεν μπορούν να ανταποκριθούν τα έξοδα. Οι υποτροφίες αυτές απευθύνονται σε μαθητές οι οποίοι έχουν καλή απόδοση στα μαθήματα και χρειάζονται περαιτέρω στήριξη με απώτερο στόχο την εισαγωγή τους στο Πανεπιστήμιο.
Όπως εξηγεί ο κ. Μαράτος, το Κέντρο «Αριστεύειν» σε συνεργασία με το Ρόταρυ θα δεχθεί αιτήματα ενδιαφερομένων μαθητών για τις υποτροφίες με έμφαση – κυρίως – στα κοινωνικά κριτήρια. «Για τους μαθητές της Α’ τάξης λυκείου θα γίνεται προετοιμασία σε όλα τα μαθήματα. Για τους μαθητές της Γ’ λυκείου η προετοιμασία θα γίνεται στα μαθήματα θεωρητικής κατεύθυνσης. Η καθημερινή προετοιμασία θα είναι τουλάχιστον τρίωρη. Στην πορεία θα κρίνεται κάθε μαθητής και θα εκτιμάται αν χρειάζεται εντατικότερη προετοιμασία, άρα και περισσότερες ώρες» διευκρινίζει ο κ. Μαράτος.
Εξηγεί ακόμη ότι η προετοιμασία αφορά σε όλο το χρόνο και οι ενδιαφερόμενοι για τις αιτήσεις υποτροφίας δεν έχουν συγκεκριμένο καταληκτικό χρονικό περιθώριο υποβολής τους. Κύριο ρόλο για την επιλογή των πέντε μαθητών θα παίξει το οικογενειακό τους εισόδημα. Ακολουθούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια, σύμφωνα με τον κ. Μαράτο, επικεντρώνονται βασικά στην απόδοση των μαθητών. «Οι υποτροφίες είναι μία προσφορά του Κέντρου μας σε μαθητές της περιοχής, ειδικά στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το Κέντρο (τηλέφωνο 24212 14141).
Ο κ. Μαράτος εξηγεί, πως στόχος γενικότερα του Κέντρου Στήριξης των μαθητών είναι να μάθει το παιδί να διαβάζει μόνο του. Δεν είναι υπερβολή ένα παιδί του δημοτικού να χρειάζεται επιπλέον μαθησιακή στήριξη. «Το δημοτικό, όπως ίσως το θυμούνται οι παλαιότεροι, έχει αλλάξει. Έχει γίνει ιδιαίτερα απαιτητικό, με εξειδικευμένες γνώσεις. Απαιτείται πολύ διάβασμα, για κατανόηση και εμπέδωση της ύλης. Το δημοτικό θέτει τις βάσεις της μόρφωσης ενός ανθρώπου» αναφέρει. Και προσθέτει ότι οι εκπαιδευτικοί του «Αριστεύειν» ασχολούνται συστηματικά και με μέθοδο καθημερινά δύο ώρες με τον κάθε μαθητή, προετοιμάζοντάς τον για την επόμενη μέρα. «Σε δύο ώρες ο μαθητής είναι καλά διαβασμένος και προετοιμασμένος για την επόμενη σχολική μέρα. Έτσι του μένει ελεύθερος χρόνος για άλλες δραστηριότητες. Αυτό που εμείς προσπαθούμε είναι να μάθουμε το παιδί να διαβάζει τελικά μόνο του» επισημαίνει. Συνεπώς με 5 ευρώ την ημέρα μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου μπορούν να βοηθούν σημαντικά και να βελτιώσουν την απόδοσή τους στο σχολείο, βάζοντας στέρεες βάσεις για την μετέπειτα σπουδές τους και την καριέρα τους.
Ο κ. Μαράτος, σημειώνει καταλήγοντας, ότι η έως τώρα εμπειρία του δείχνει πως οι μαθητές που στηρίχθηκαν στο διάβασμά τους έχουν γρήγορη βελτίωση στην απόδοσή τους και εντυπωσιακή αλλαγή που τους κάνει να νοιώθουν αυτοπεποίθηση και σιγουριά στο σχολικό περιβάλλον. «Τούτο άλλωστε είναι καθοριστικό εφόδιο για την μετέπειτα ζωή τους…» αναφέρει.

Τομείς στόχευσης του Ρόταρυ
magnifiercross